دانشگاه بینالمللی چابهار به عضویت سینو (CINVU) در آمد

خبریافت/- رئیس دانشگاه بین المللی چابهار گفت: این دانشگاه وابسته به سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای گسترش همکاریهای بینالمللی در حوزه آموزش، پژوهش و فعالیتهای دانشبنیان، سند عضویت سینو (CINVU) را پذیرفته و به خانواده بزرگ این شبکه آکادمیک بینالمللی پیوسته است.
عبدالغفور بادپا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانشگاه بینالمللی چابهار وابسته به سازمان منطقه آزاد چابهار به عنوان دانشگاهی پیشرو با بیش از سه دهه فعالیت آموزشی، پژوهشی و دانشبنیان، رویکرد اساسی خود را مشارکت در رشد، توسعه و توانمندسازی منابع انسانی قرار داده است.
وی افزود: این دانشگاه غیر انتفاعی در منطقه راهبردی ساحلی مَکُران، به دلیل دسترسی به آبهای بینالمللی و ویژگیهای سرزمینی ارزشمند، از جایگاه مناسبی برای همگرایی دانش و اقتصاد برخوردار است.
رئیس دانشگاه بین المللی چابهار گفت: شبکه بینالمللی دانشگاههای مجازی کشورهای اسلامی (سینو) یک شبکه بینالمللی آموزشی، پژوهشی، دانشبنیان و فناوری وابسته به کمیته دائمی وزارتی همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) است که میزبانی آن بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران قرار دارد.
وی بیان کرد: سینو با ایده ایجاد عدالت آموزشی، بستری برای گسترش آموزش همگانی جهانی مبتنی بر فناوری هوشمند و برخط است که با شبکهسازی ظرفیتها، از قدرت آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری در مسیر کمک به توانمندسازی و پیشرفت کشورهای جهان اسلام بهره میبرد.
بادپا اظهار کرد: در چارچوب گسترش همکاریهای بینالمللی در حوزه آموزش، پژوهش و فعالیتهای دانشبنیان، دانشگاه بینالمللی چابهار با پذیرش سند عضویت سینو، به جمع اعضای این شبکه آکادمیک بینالمللی پیوسته است.
وی تصریح کرد: این دانشگاه در یک سال اخیر موفقیت زیادی داشته بطوریکه شاهد پذیرش یکهزار و ۲۵۵ دانشجوی ایرانی و خارجی و توسعه زیرساختها برای برداشتن گامهای بلند در مسیر پیشرفت و تحقق شعار سال بودیم.
رئیس دانشگاه بین المللی چابهار با اشاره به اینکه هم اینک حدود ۱۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، افزود: همچنین مجوز دبیرستان دخترانه دانا و توانا اخذ شده که یکی از افتخارات مهم دولت برای توسعه علمی و آموزشی سواحل مَکُران است.
وی اظهار کرد: دبیرستان پسرانه دانا و توانا، سال ۱۳۹۶ تاسیس شده و هر سال ۲۳۰ دانش آموز پذیرش میکند و نقش مهمی در قبولی دانش آموزان در دانشگاههای مختلف کشور دارد.
بادپا با اشاره به اینکه این دانشگاه با صعود ۱۶۱۰ پلهای در رتبه بندی “وبو متریک۲۰۲۴” به جمع هشت هزار و ۶۲۰ دانشگاه برتر جهان پیوست، خاطرنشان کرد: طبق گزارش منتشر شده پایگاه رتبهبندی “وبـومـتریک” (Webometrics) در سال ۲۰۲۴، دانشگاه بین المللی چابهار موفق شد در رتبه بندی جهانی با صعود یک هزار و ۶۱۰ پله ای، از رتبه ۱۰ هزار و ۲۳۰ در سال ۲۰۲۲، به رتبه هشت هزار و ۶۲۰ در سال ۲۰۲۴ ارتقا یابد.
وی تحول و توسعه زیرساختهای فیزیکی به منظور رفاه حال دانشگاهیان، ایجاد رشته های جدید متناسب با نیاز جامعه و صنعت، ارتقای سطح تعاملات دانشگاه با صنعت و جامعه دانشگاه بینالمللی چابهار با اتکا به ظرفیتهای علمی و نیروی انسانی خود را از دیگر موارد و برنامه های مهم در سالجاری عنوان کرد و افزود: مصمم هستیم در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۳ گامهای موثری برداریم و نقشی فعال در توسعه و پیشرفت کشور ایفا کنیم.
رئیس دانشگاه بین المللی چابهار گفت: این دانشگاه در سال ۱۳۸۱ هجری شمسی (۲۰۰۲ میلادی) با مجوز رسمی وزارت علوم باهدف «خانه ایرانی جایگاه دانش بینالمللی» جهت آموزش و تربیت نیروی متخصص قابل رقابت با کشورهای پیشرفته با همکاری دانشگاههای خارجی و داخلی تأسیس شده است.

