«حبیب الله» از لهستان جایزه گرفت/ قصه زندگی قهرمان اتومبیلرانی در اکران آنلاین

خبریافت/دریافت جایزه از جشنواره بینالمللی فیلم زوم برای مستند کوتاه «حبیب الله»، اکران آنلاین نوروزی «لاله» و پخش اختصاصی مستند «کودکان لوکس» از عصر تیوی، اهم اخبار سینمایی هستند.
به گزارش ایرنا، مستند کوتاه «حبیب الله» به کارگردانی عدنان زندی و تهیهکنندگی گلناز حسینی و سینا ایوبی، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم مستند از بیست و هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم زوم در کشور لهستان شد.
جشنواره بینالمللی فیلم زوم ZOOM، یکی از بزرگترین و مهمترین جشنوارههای سینمای مستقل در کشور لهستان است. هدف این رویداد، ارائه سینمایی جاهطلبانه با ارزش هنری بالا، موضوعات مستقل، اصیل و همچنین ترویج هنر مستقل فیلم است.
بیست و هشتمین دوره زوم از ۳ تا ۹ مارس ۲۰۲۵ (۱۳ تا ۱۹ اسفند ۱۴۰۳) در لهستان برگزار شد.
این مستند پیش از این، به سی و یکمین دوره جشنواره شفیلد انگلستان، چهارمین دوره جشنواره کردی مسکو و جشنواره سینما حقیقت نیز راه یافته است.
مستند کوتاه «حبیب الله» راوی زندگی خواننده پیشکسوت فولکلور منطقه لیلاخ است که با افزایش سن با چالش جدیدی مواجه و دچار شک و تردید شده است.
این مستند کوتاه راوی زندگی حبیب الله زندی، محمد زندکریمی، منیژه رحیمی، ابوالقاسم کوشا و هاشم زندی است و پخش بینالمللی این اثر را مجموعه بَفر پروداکشن بر عهده دارد.
«لاله» به اکران آنلاین نوروزی رسید
فیلم سینمایی «لاله» ساخته اسدالله نیکنژاد (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) به مناسبت نوروز ۱۴۰۴ اکران آنلاین میشود.
این فیلم درباره لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی است که در مسیر حرفهای دچار مشکلات فراوان میشود. «لاله» به مناسبت نوروز ۱۴۰۴ به صورت آنلاین اکران میشود. این نسخه، ۱۲۰ دقیقهای انگلیسی است و زیرنویس فارسی دارد.
سارا امیری، سام قریبیان، ایرج نوذری، میترا حجار، همایون ارشادی، نیکی کریمی، آزیتا حاجیان، محمد صادقی، محمد متوسلانی و … بازیگران این فیلم هستند
پخش اختصاصی مستند «کودکان لوکس» از عصر تیوی
در آستانه گسترش روزافزون پدیده کودکان مدل در شبکههای اجتماعی، عصر تیوی به عنوان یک پلتفرم معتبر آرشیوی و تلویزیون آنلاین، مستند «کودکان لوکس» به تهیهکنندگی مهدیهسادات محور و کارگردانی محمد ثقفی را به صورت اختصاصی پخش میکند. این مستند که به آسیبشناسی جامع و عمیق پدیده کودکان مدل در فضای مجازی میپردازد، تلاشی برای هشدار به خانوادهها و متخصصان درباره پیامدهای روانی و اجتماعی این روند نگرانکننده است.
مستند «کودکان لوکس» نگاهی موشکافانه به چالشها و آسیبهای استفاده از کودکان به عنوان مدل در شبکههای اجتماعی پرداخته است. این مستند، با بهرهگیری از نظرات کارشناسان روانشناسی، جامعهشناسی و متخصصان حوزه کودک، ابعاد پنهان و آشکار این پدیده را به تصویر میکشد و نشان میدهد چگونه والدین ناآگاهانه با به نمایش گذاشتن کودکان خود در قالب مدلهای تبلیغاتی، آنها را در معرض آسیبهای جدی روحی و روانی قرار میدهند.
عصر تی وی با انتشار این محتوا،گامی مهم در راستای فرهنگسازی و آگاهیبخشی به خانوادهها برداشته و تلاش میکند تا توجه افکار عمومی را به این معضل اجتماعی جلب کند.